کارسا

Karsa

کارسا

Karsa

مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها در اثر بارهای رفت و برگشت

مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها در اثر بارهای رفت و برگشت

در این پایان نامه مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها در اثر بارهای رفت و برگشت انجام می شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات205
حجم15 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش زلزله

مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها در اثر بارهای رفت و برگشت

مقدمه
سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد که توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود که نیازهای ما را برآورده سازد.ساختمان ترکیبی است در فضا که از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، کف و پارتیشن که با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشکیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی ترکیبی‏، به بارهای دینامیکی و استاتیکی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندرکنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی که هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یک سیستم سه بعدی فضایی است، که پاسخش به محرکات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.
 
در آنالیز سیستم‌های سازه‌ای فرض بر این است که سیستم بصورت یکپارچه عمل نماید، چرا که عملکرد صحیح سیستم در عمل، بستگی به یکپارچگی آن خواهد داشت لذا برای تامین یکپارچگی لازم استفاده از اتصالات مناسب و کارآمد ضروری خواهد بود در واقع اگر در سازه‌ای، تیرها و ستونها محافظه کارانه طراحی شده باشند در صورت عدم استفاده از اتصالات مناسب، سیستم بصورت یکپارچه عمل نکرده و ایمنی لازم در برابر نیروهای قائم و جانبی را نخواهد داشت.
 
در آئین‌نامه‌های معتبر جهان از جمله AISC برای طراحی و آنالیز سازه‌های فولادی سه نوع سیستم سازه‌ای در نظر گرفته می‌شود که وجه تمایز آنها در نوع اتصالاتشان می‌باشد این سه نوع سیستم سازه‌ای عبارتند از: سیستم‌های صلب(Fully Restrained:FR) نیمه صلب (Partially Restrained:PR) و ساده  (Simple framing: SF)‏.در سیستم سازه‌ای صلب، فرض بر این است که هیچگونه چرخشی بین تیر و ستون اتفاق نمی‌افتد و تحت بارهای بهره‌برداری، زاویه اتصال هر چه که هست ثابت می‌ماند. بعبارتی اتصالات تیر به ستون دارای صلبیت کافی جهت نگهداری زاویه اولیه بین اعضا متقاطع می‌باشند.
 
در سیستم سازه‌ای ساده، اعضا (تیر و ستون) بدون انتقال لنگر به همدیگر بصورت آزاد دوران می‌کنند. در این نوع سیستم، اتصال مفصلی بوده و زاویه اتصال بسته به بار وارده کم یا زیاد خواهد شد. در قاب ساده فرض می‌کنند که انتهای تیرها و شاه تیرها، تنها برای انتقال برش به ستون متصل شده‌اند و مقاومتی در برابر دوران حاصله از بارهای ثقلی نخواهند کرد. در غیر از این دو حالت فوق، سیستم موردنظر و اتصالات آن نیمه صلب می‌باشد.
 
در سیستم نوع سوم، لنگر خمشی در اتصال بین صفر و حالت صلب خواهد بود و دارای رفتار میانه‌ای بین اتصالات نوع اول و نوع دوم می‌باشد. در این مورد فرض می‌شود که اتصالات می‌توانند برش قائم را انتقال دهند، همچنین ظرفیت انتقال مقداری از لنگر را نیز دارا هستند. لکن در عمل هیچگاه زاویه بین اعضا بطور مطلق ثابت نمانده و همچنین هیچ نوع مفصلی نمی‌توان یافت که لنگر در آن صفر باشد لذا لازم است تا مرزها و کمیت‌های قابل سنجش برای تفکیک این سه نوع اتصال و سیستم‌های مربوطه مشخص شود. مهمترین معباری که برای تفکیک و طبقه‌بندی اتصالات در مراجع مختلف استفاده شده است منحنی لنگر ـ دوران (Moment- Rotation Curve) اتصال می‌باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازه های فولادی

تحلیل دینامیکی سازه

مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس

 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول: اتصالات در سازه‌های فولادی

ـ انواع اتصالات سازه‌های فولادی در آئین‌نامه AISC
شکل (-) نمایش طبقه‌بندی اتصالات در آئین‌نامه AISC بوسیله منحنی‌ ممان چرخشی

- انواع اتصالات در مبحث دهم مقررات ملی ساختمان []

- تقسیم‌بندی اتصال براساس (EURO CODE )

ـ انواع اتصالات

الف) بال جوشی تقویت نشده (WURF)
ب) بال‌های جوش شده با ورق‌های پوششی‌(WCPF)
ج) تیر با مقطع ضعیف شده (RBS or Dog Bone)
د) ماهیچه جوشی تک
هـ) ماهیچه جوشی دوبل
و) صفحه کناری (SPL) Side Plate
ز) شکاف جان (SW) Slotted Web

-- اتصالات نیمه صلب

الف) اتصال صفحه جان تک و نبشی جان تک
ب) اتصالات نبشی جان تیر دوبل
ج) اتصالات صفحه سر
شکل (-) انواع اتصالات نیمه‌صلب
د) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن
هـ) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن با نبشی جان دوبل
و) اتصالات صفحه انتهایی
ـ رفتار اتصالات
 

فصل دوم: طرح لرزه‌ای سازه‌های فولادی خمشی جوشی

ـ عوامل موثر بر عملکرد ضعیف اتصالات گیردار در زلزله نورتریج

ــ اثر مقیاس (Sclae Effect)
ــ اثر جزئیات اتصال
ــ اثر فرایند جوشکاری Welding Procesures
ــ عدم رعایت استانداردهای جوشکاری
ــ اثر شکاف Notch Effect در تردشکنی

ــ تاثیر مقاومت متغیر فولادها

ــ تاثیر تمرکز تنش
ــ اثر تنش سه محوره Trixial Stress
ـ ارتقاء لرزه‌ای سازه‌های موجود با قابهای خمشی جوشی
ــ استانداردها و آیین‌نامه‌ها
ــ اهداف و ضوابط ارتقاء
ــ استراتژی‌های ارتقاء
ــ ارتقاء از قبل تایید شده اتصالات
ـــ بال جوش شده اصلاح شده بدون تقویتی
ـــ اتصال جوشی با ماهیچه تحتانی
ـــ اتصال جوشی با ماهیچه تحتانی و فوقانی

ـ معیارهای طرح لرزه‌ای سازه‌های فولادی خمشی جوشی جدید

ــ استانداردها و آیین‌نامه‌های مورد استفاده
ـ ـ انتخاب سیستم
ـــ ترکیب و مسیر بار
ـــ نوع اتصال 
ـــ انتخاب نوع قاب خمشی
ــ تحلیل و طراحی سازه‌ای
ــ چند نوع اتصال جوشی از قبل تایید شده
) بال جوشی تقویت نشده
) بال‌های جوش شده با ورق‌های پوششی‌
) تیر با مقطع ضعیف شده (RBS)
) ماهیچه جوشی تک
) ماهیچه جوشی دوبل
) صفحه کناری
) شکاف جان

ـ تقویت اتصالات فولادی گیردار با ورق‌های پوششی

ــ مقدمه
ــ تقویت اتصالات گیردار
ــ اطلاعات آزمایش اتصالات با ورق‌‌های پوششی
ـــ نمونه‌های مورد آزمایش
ـــ جوشکاری و جزئیات ساخت
ـــ نتایج آزمایش
ـــ علل زوال
ــ نتیجه‌گیری و بحث
 

فصل سوم: بررسی رفتار و عملکرد اعضاء و اتصالات تحت اثر بارهای رفت‌وبرگشتی

- فلسفه طراحی
- منحنی هیسترزیس جهت مدل کردن اتصالات
-- مدلهای هیسترزیس
-- رفتار هیسترزیس اتصالات

ـ سازه‌های ساختمان فولادی نیمه صلب

-- رفتار لرزه‌ای قابهای صلب و نیمه صلب
ــ طراحی لرزه‌ای قابهای نیمه صلب ساختمان‌های فولادی
 

بخش اول: تحقیقات جهت بررسی رفتار اتصالات تیر به ستون

ـ معرفی (آزمایش و تحقیق)
ـ سیستم قابهای خمشی (Moment Resistant Frame) MRF
- بررسی رفتار اتصالات نیمه صلب با نبشی تحت بارگذاری سیکلی
ــ هدف
ــ معرفی
ــ وسایل آزمایش
ــ روش کار آزمایش
ــ نتایج آزمایش
ــ نتیجه‌گیری
ـــ مدل عددی برای بررسی رفتار لرزه‌ای اتصالات تیر به ستون نیمه صلب
ـــ معرفی 
--- دقت مدل عددی
ـــ نتیجه
ـ رفتار اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن تحت بارهای لرزه‌ای و بررسی اثر لغزش پیچهای اتصال
ــ هدف
ــ معرفی 
ــ آزمایشات
ــ اثر لغزش پیچ
ــ رفتار لغزشی: مقایسه با سایر آزمایشات و نکات طراحی
ــ پیش‌بینی عددی توسط یک مدل مکانیکی
ــ نتیجه
ـ آسیب‌پذیری اتصالات جوشی در زمین لرزه نورتریج
ـ بررسی آزمایشگاهی بر روی اتصال خمشی جوشی فولادی تقویت نشده
ـ عملکرد اتصال بال جوشی و جان پیچی تحت اثر بارگذاری دوره‌ای
ـ بررسی اتصال زوج نبشی جان
ــ  هدف
ــ معرفی و شرح آزمایش
ــ نتیجه‌گیری

 

بخش دوم: عملکرد بادبندها تحت بارگذاری چرخه‌ای

-سیستم قاب مهاربندی شده هم‌مرکز  CBF
-- مقدمه
-- انواع سیستم‌های CBF             
-- مزایا و معایب قاب با مهاربندی هم مرکز (CBF)
-- رفتار هیسترزیس سیستم CBF
ـ کمانش خارج از صفحه در اثر بار رفت و برگشتی در مهاربندی دوبل نبشی
ــ چکیده
ــ معرفی
ــ طراحی نمونه‌های آزمایش
ــ نتیجه‌گیری و توصیه‌های طراحی
ـ کمانش داخل صفحه مهاربند دوبل نبشی تحت بار چرخه‌ای
-- خلاصه و نتیجه‌گیری
- رفتار اعضای بادبندی فولادی و مرکب با مقاطع توخالی و پرشده 
-- هدف 
-- معرفی و شرح تحقیقات
-- نتیجه گیری
- رفتار بادبندهای نبشی ضربدری در اثر بار رفت و برگشتی
-- چکیده
-- نتایج و پیشنهادات
 

ارزیابی ساختمان خسارت دیده در زلزله

برآورد و ارتقای لرزه‌ای قابهای دارای بادبند شورن
. نقص‌های سازه‌های دارای CBF و رفتار رفت و برگشتی اعضای بادبندی
. اهداف تحقیق
. مزایای نسبی و قابلیت اجرایی در راهکارهای متفاوت بهسازی
. نتایج 
مراجع
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور

بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور

هدف از این پایان نامه بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات296
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور

*همراه با پرسشنامه

نگارش:

امیر عباس نظری زاده

چکیده  
بسیاری از سوانح هوایی بر اثر یک خطای ساده و پیش پا افتاده و یا عدم درک صحیح پیش می آید. به ندرت ممکن است یک سانحه بر اثر تنها یک علت باشد. حوادث نوعا ترکیبی از چندین علت مختلف دارند و وقتی که هر کدام را به تنهایی بررسی می نماییم اغلب مهم به نظر نمی رسند اما ترکیب با سایر عوامل باعث کامل شدن ترتیبی از علل نامربوط می گردند که منجر به سانحه شده اند، به این پدیده زنجیره حوادث گویند. برای جلو گیری از رویداد هوایی، شناسایی عناصر این علل قبل از تکمیل زنجیره حوادث ضروری است.
 
 استرس بعنوان نوعی تنیدگی جسمی ویا روان شناختی نقش پررنگی برعملکردکارکنان مراقبت پرواز در صنعت حمل ونقل هوایی دارد. استرس قطعا  دامنه توجه و تمرکز را کاهش می دهد همانطور که بر حافظه کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر منفی دارد بطوریکه ایجاد تصویر ذهنی مناسب کارکنان مراقبت پرواز را در شرایط ترافیکی معین و فضای مشخص جهت ارائه سرویس مراقبت پرواز دشوار ویا غیر ممکن می سازد. علاوه بر این تاثیر استرس ممکن است کنترلر را به سمت ارتکاب لغزشهایی نظیر خطاهای کلامی، شنیداری، دیداری، نوشتاری، و یا انحراف ذهنی هدایت کند. این لغزشها و انحرافات می توانند به خطاهای گوناگونی منجر شوند که متعاقبا می توانند به همجواری یا تصادم هواپیما ها منتهی گردند. 
 
در این پژوهش تاثیر استرس بر بروز اینگونه خطاهای انسانی مورد بحث قرار گرفته است. در این پژوهش از یک پرسش نامه محقق ساخته برای سنجش تاثیر سطح استرس بر میزان ارتکاب خطاهای ناشی از لغزش و انحراف غیر عمدی کارکنان مراقبت پرو از استفاده شده است. جامعه آماری مورد تحقیق در این پژوهش کلیه کارکنان مراقبت پرو از فرودگاه بین المللی مهر آباد است و نمونه مورد مطالعه 40 نفر از این کارکنان بود که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. با توجه به نتایج آزمون فرضیات بدست آمده، رابطه آماری معناداری میان این دو عامل بدست آمد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

تنیدگی

فشار روانی

خطای انسانی

ساختار سازمانی 

حمل و نقل هوایی

 
 
 
مقدمه
در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمانها مورد توجه بسیار واقع گردیده است اگر چه در علم پزشکی مساله فشار عصبی و علل و عوارض آن مدتهاست مورد بررسی و تحقیق قرار دارد اما باب این بحث در رفتار سازمانی تازه گشوده شده است.علیرغم این نظر که استرسهای مفید نیز وجود دارد و مقداری از فشارهای عصبی برای ایجاد تحرک و تلاش در انسان ضروری است، زمانی که بحث استرس مطرح می شود بیشتر به عوارض و ضایعات آن توجه شده  واسترس مفید مد نظر قرار نمی گیرد. 
 
به هرحال استرس اثرات فراوانی بر عملکرد و فعالیتهای اعضای سازمان دارد. مدیران، کارکنان و ارباب رجوع سازمان تحت تاثیر فشارهای عصبی دچار حالات روانی خاصی می شوند و دست به اعمالی می زنند که مستقیما در باز دهی سازمان منعکس می گردد. فشارهای عصبی دارای آثار جسمانی نیز هست و از این طریق هم به سازمان لطمات شدیدی می آورد. استرسهای حاد نیروی انسانی سازمان را هم ضایع می کند  و هدف سازمان را دستخوش تزلزل می سازد. عده ای از صاحبنظران رفتار سازمانی استرس را بیماری شایع قرن نامگذاری کرده اند. شاید هم به راستی دوران ما عصراسترس و فشارهای عصبی است، دوره ای که در آن انسان بیش از هر زمان دیگری در معرض عوامل موجد استرس قرار گرفته و در چنین جهان پر هیاهویی چگونه می توان از استرس اجتناب کرد یا به مصاف و مقابله پرداخت؟ عوامل موجد استرس چیست و چگونه می توان آن را مدیریت کرد؟
 
خطای انسانی هم به عنوان یک عامل شناخته شده در بیشتر وقایع هواپیمایی دیده می شود. این خطا ها اغلب توسط افراد معمولی، سالم، صلاحیت دار، با تجربه، و کاملا مجهز به تجهیزات تجربه می شوند. چندین روش برای مطالعه خطاهای انسانی وجود دارد. یک از این روشها بررسی رفتارهای فردی در سطوح مختلف است. از میان مولفه های گوناگون رفتار فردی (مانند هوش، شخصیت، انگیزش، ارزشها و نگرشها، ادراک، احساسات، و یادگیری) استرس بعنوان مولفه ای تاثیر گذار بر خطا های مرتبط با عامل انسانی شناخته می شود. این تحقیق بر آن است تا تاثیر منفی سطوح مختلف استرس (تنیدگی) را بر بروز خطای عامل انسانی مورد بررسی قرار دهد.  
 
 
 
 
فهرست مطالب
. فصل اول: کلیات تحقیق
.. مقدمه
.. تعریف و بیان مساله
.. اهمیت و ضرورت تحقیق
.. دلایل انتخاب موضوع
.. سوابق و پیشینه تحقیق
.. اهداف تحقیق
... هدف اولیه
... اهداف ثانویه
... هدف غایی
.. سئوالات تحقیق
.. فرضیات تحقیق
... فرضیه اهم
... فرضیه فرعی
.. قلمروی تحقیق
... قلمروی زمانی تحقیق
... قلمروی مکانی تحقیق
... قلمروی موضوعی تحقیق
.. استفاده کنندگان از تحقیق
.. تعریف عملیاتی متغیرها
... متغیر مستقل: عوامل تنیدگی
... متغیر وابسته: خطای انسانی
.. روش تحقیق
.. روش نمونه گیری و تعیین حجم مونه
.. ابزار گردآوری اطلاعات
.. مشکلات و محدودیتهای تحقیق
 
. فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

.. بخش اول: تنیدگی

.. مقدمه
.. رهیافتها نسبت به فشار روانی
... خود تنظیمی/پزشکی
... ارزیابی شناختی
... انطباق فرد با محیط
... روانکاوی
... الگوی هانزسلیه: مفهوم سازگاری
... الگوی هلمز و راهه: وقایع زندگی
.. ماهیت دوگانه فشار روانی

.. تعریف تنیدگی

.. تئوریهای تنیدگی
... استرسورهای خرد و کلان
... مدل شخص– محیط
... نظریه شخص – محیط در قلمرو غیرکاری

... مدل تنیدگی شغلی کاراسک

... ناسازگاری سبک زندگی
... نظریه تنیدگی پنهان
... منابع تنیدگی: مدل چهار سطحی تنیدگی
.... عوامل فردی
..... استرسورهای شخصی
..... استرس ادراک شده
..... کفایت پاداش
..... محیط ادارک شده غیردوستانه
..... نوع کارمند
..... چرخش شغلی و بازنشستگی
..... استرسورهای خصوصیات غیر شخصی کارمند
..... نوبت کاری
...... مشکلات نوبتکاری
...... ریتم سیرکادین
...... پیامدهای نوبتکاری
...... مشکلات مربوط به خواب
...... مشکلات بالینی
...... مشکلات غیر بالینی
..... انواع مشاغل و ویژگیهای شغل
..... زمان یا فاصله رفت و آمد و نوع وسیله حمل و نقل
..... مسافرت شغلی
..... استرسورهای شغل
..... تقاضاهای شغلی
..... فشارهای نقش( تعارض و ابهام در نقش)
..... مسئولیت
..... رابطه با سرپرست
..... یکنواختی، گرانباری نقش یا کمباری نقش
..... تصمیم گیری
.... عوامل گروهی
..... فرهنگ
..... گروه
.... عوامل سازمانی       
..... جو سازمانی
..... فناوری
..... اثرات روانی
..... تشویش اطلاعاتی
..... تغییر
..... محیط طبیعی سازمان
.... عوامل فراسازمانی
..... عوامل محیطی
..... عوامل خانوادگی
..... استرسورهای وجهه و اعتبار
..... عوامل اقتصادی
..... سلامت
..... روابط اجتماعی

.... تفاوتهای فردی و عوامل وضعیتی  تعدیل کننده تنیدگی

..... ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی
..... تنیدگی کوتاه مدت یا بلند مدت
..... حمایت اجتماعی
..... مدیریت زمان
..... مذهب و معنویت
..... جنسیت و تأثیر آن بر تنیدگی
..... الگوهای رفتاری (نوع الف و نوع ب)
..... شخصیت خستگی ناپذیر یا نستوه
...... تعریف سرسختی
...... مولفه‌های سرسختی
....... کنترل
....... تعهد
....... چالش
..... عوامل شخصیتی
...... خوداتکایی، بی تعلقی یا تعلق بیش از حد
...... عزت نفس یا احترام به خود
...... کانون کنترل درونی
...... توان
.... پیامدهای تنیدگی
..... پیامدهای شناختی
..... پیامدهای روانشناختی (نگرشی)
...... تحلیل رفتگی
....... مدل تحلیل رفتگی
...... افسردگی و سایر بیماریهای روانی
...... رضایت شغلی
..... پیامدهای رفتاری
...... تاخیر، غیبت، جابجایی و ترک خدمت
...... سیگار و سوء مصرف مواد(ضایع کردن جسم)
...... عملکرد
....... رابطه میان فشار روانی و عملکرد -  قانون یرسون
...... سوانح
..... پیامدهای فیزیو لویک
...... سلامت عمومی
.... استراتژیهای مدیریت تنیدگی

..... استراتژیهای سازمانی پیشگیری تنیدگی

...... پیشگیری از تنش زاها (راهبردهای مسأله محور)
....... طراحی مجدد شغل
....... شفاف سازی نقش
....... برنامه زمانی کار
....... سبک مدیریت و ساختار سازمانی
....... فرهنگ سازمانی و ارتباطات
....... نظام پاداش عادلانه

...... پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

....... تیم سازی
....... حمایت اجتماعی
....... مشاوره های روانی
...... پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی
....... برنامه های کمک به کارکنان
....... زمان استراحت کافی
....... مرخصی تنیدگی
....... بهبود شرایط کاری
..... راهبردهای فردی پیشگیری تنیدگی
...... پیشگیری از تنش زاها ( راهبردهای مسأله محور)
....... خوش بینی اکتسابی
....... مدیریت زمان
....... فعالیتهای اوقات فراغت

...... پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

....... انطباق
....... عوامل وضعیتی و شخصی
....... ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی
....... فنون سازگاری
....... ورزش

...... پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی

....... خود گشودگی(افشا)
....... آرام سازی
....... رژیم غذایی
....... بازخور زیستی
....... فعالیتهای غیر هوازی: مراقبه
....... درمان
 

.. بخش دوم: خطای عامل انسانی

.. مقدمه

.. رویکردها به خطای عامل انسانی

... رویکرد شناختی
... رویکرد ارگونومیک یا سیستمی
... رویکرد رفتاری
... رویکرد طب هوایی
... رویکرد روانی اجتماعی
... رویکرد سازمانی

... سیستم طبقه بندی و تحلیل عوامل انسانی

.... مدل دلایل سانحه ریزن
..... مؤلفه‌های یک سیستم تولیدی
..... نقص یک سیستم تولیدی
..... نقاط قوت و محدودیتهای مدل ریزن

..... تعریف حفره های موجود در پنیر: سیستم طبقه‌بندی و تحلیل عوامل انسانی

...... اعمال غیرایمنی اپراتورها
....... خطاها
........ خطاهای تصمیم‌گیری
........ خطاهای ادارکی
....... تخلفات روزمره
....... تخلفات استثنایی
...... پیش زمینه‌های اعمال غیر ایمن
....... شرایط اپراتورها
....... حالتهای ذهنی ناسازگار
....... حالتهای ناسازگار جسمانی
....... محدودیتهای ذهنی و جسمی
....... عوامل پرسنلی

....... مدیریت منابع تیمی

....... آمادگی شخص
....... عوامل محیطی
....... محیط تکنولوژیک
...... سرپرستی غیر ایمن
....... سرپرستی ناکافی
....... برنامه‌ریزی نامناسب عملیات
....... ناتوانی در اصلاح مشکل شناخته شده
....... تخلفات سرپرستی
...... تاثیرات سازمانی
....... مدیریت منابع
....... جو سازمانی
....... فرایندهای سازمانی
.. بخش سوم:  نتیجه گیری
 
. فصل سوم: روش تحقیق
.. مقدمه
.. روش تحقیق
.. انواع روش تحقیق بر مبنای هدف
... تحقیقات علمی بر اساس هدف 
... انواع تحقیقات علمی بر اساس ماهیت و روش
.. آشنایی با قلمرو مکانی تحقیق
... شرکت فرود گاههای کشور

... معرفی مراقبت پرواز و سیستم تصمیم گیری آن

.... واحد برج مرافبت پرواز
.... واحد تقرب پرواز یا اپروچ
.... مرکز کنترل منطقه ای
.. ابزارهای جمع آوری اطلاعات
.. مقیاس های اندازه گیری
.. روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه
.. متغیرهای تحقیق
.. روایی و پایایی ابزار سنجش
.. روش تجزیه و تحلیل داده ها
... آمار توصیف
... آمار استنباطی
 
. فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات
.. مقدمه
.. تحلیل نتایج
.. تحلیل توصیفی
... توصیف وی‍‍ژگی های جمعیت شناختی نمونه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت سنی گروه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت جنسیتی گروه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت تاهل گروه مورد مطالعه
... توصیف تعداد فرزندان گروه مورد مطالعه
... توصیف میزان تحصیلات گروه مورد مطالعه
... توصیف میزان سابقه کاری گروه مورد مطالعه
... توصیف متغیر های پژوهش
... تحلیل توصیفی فرضیه شماره یک
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره دو
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره سه
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره چهار
.. تحلیل استنباطی
... آزمون توزیع داده ها
... آزمون فرضیات
... آزمون تحلیل واریانس
 
. فصل پنجم: تحلیل یافته ها و نتیجه گیری
.. مقدمه
.. یافته های تحقیق
.. یافته های فرضیات فرعی تحقیق
.. یافته های کلی تحقیق
.. بحث و بررسی
.. محدودیت ها و موانع تحقیق
.. پیشنهاداتی برای شرکت فرودگاههای کشور
.. پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی
 
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمائم و پیوستها
پرسشنامه
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

شناسایی و تحلیل رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان بر مبنا مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن

شناسایی و تحلیل رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان بر مبنا مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن

هدف از این پایان نامه شناسایی رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان بر مبنا مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات236
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی

شناسایی و تحلیل رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان بر مبنا مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن

 

 
چکیده
در متون تحقیقی اخیر، نگرش کلی تعهد سازمانی، عامل مهمی برای درک و فهم رفتار سازمانی و پیش بینی کنندۀ خوبی برای تمایل به باقی ماندن در شغل می باشد. تعهد و پایبندی مانند رضایت شغلی، دو طرز تلقی نزدیک به هم هستند که به رفتارهای مهمی مانند جا به جایی و غیبت اثر می گذارند.همچنین تعهد و پایبندی می تواند پیامدهای مثبت و متعددی داشته باشد. کارکنانی که دارای تعهد هستند نظم بیشتری در کار خود دارند، مدّت بیشتری در سازمان می مانند و بیشتر کار می کنند. مدیران باید تعهد کارکنان را به سازمان حفظ کنند و برای این امر باید بتوانند با استفاده از مشارکت کارکنان در تصمیم گیری و فراهم کردن سطح قابل قبولی از امنیّت شغلی برای آنان، تعهد و پایبندی را بیشتر کنند.
 
اندیشۀ مدیریت موضوع اصلی در نوشته های مدیریت است. این اندیشه یکی از ارزشهای اساسی است که سازماندهی بر آن متکی است و کارکنان بر اساس ملاک تعهد، ارزشیابی می شوند.به دلیل اهمیّت تعهد کارکنان در سازمانها و تأثیر آن بر افزایش عملکرد، کاهش غیبت و ترک خدمت کارکنان، در این پژوهش به تحلیل رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی بر اساس مدل ویژگی های شغلی پرداخته ایم تا از این طریق بتوان تعهد سازمانی کارکنان را افزایش داده و این منبع گرانبها را برای سازمان حفظ کنیم. چرا که ارتقا ابعاد ویژگی های شغلی، به دلیل اینکه سبب با معنی تلقی شدن کار، ایجاد احساس مسئولیت و آگاهی از نتایج  عملکرد برای فرد می گردد در  او ایجاد انگیزش کرده و این نیروی انگیزشی سبب رضایت شغلی، بهبود عملکرد، ترک خدمت و غیبت کمتر و در نهایت سبب تعهد کاری بیشتری می گردد.
 
این تحقیق یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. و روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق کتابخانه و پرسشنامه است.جامعۀ آماری تحقیق شامل 440 نفر و نمونۀ آماری تحقیق شامل 112 نفر از کارکنان بانکهای ملی شهرستان اصفهان می باشد، که 36% این افراد را زن و 64% را مرد تشکیل می دهند و بر حسب تحصیلات به چهار طبقۀ دیپلم(4/31%)، فوق دیپلم(2/10%)، لیسانس(7/51%) و فوق لیسانس و بالاتر(8/6%) تقسیم شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون استفاده شده است که با تجزیه و تحلیل های انجام شده مشخص شد که ویژگی های شغلی چون تنوّع مهارت، اهمیّت وظیفه، هویت وظیفه، بازخورد و استقلال با تعهد سازمانی کارکنان با ضریب همبستگی(18/0) و با تعهد عاطفی کارکنان با ضریب همبستگی (40/0) ارتباطی معنی دار دارد. و هیچگونه رابطه ای بین ویژگی های شغلی و تعهد مستمر و تعهد هنجاری کارکنان یافت نشد.در انتها به مدیران سازمان پیشنهاداتی شده است تا از طریق ارتقا ابعاد پنج گانۀ شغلی، تعهد عاطفی کارکنان و بالطبع تعهد سازمانی کارکنان را افزایش دهند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

عوامل شغلی

ویژگیهای شغلی

تعهد سازمانی کارکنان

رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی

 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه                   1
بیان موضوع              2
اهمیت و ضرورت تحقیق  7
فرضیه ها یا سوالهای تحقیق                                   8
هدف اصلی تحقیق      10
روش تحقیق           10
جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه                 11
قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی تحقیق                        11
منابع گرد آوری اطلاعات12
سوابق مربوط           12
روش تجزیه و تحلیل داده ها                                 13
مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق                         14
تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح                       14
منابع تحقیق           16
 
فصل دوم: ادبیات موضوع
مقدمه                  18
تعهد سازمانی:

ابعاد و تعاریف تعهد سازمانی                                  19

     تعهد عاطفی        19                                             
     تعهد مستمر        21
     تعهد هنجاری       22

عوامل موثر بر تعهد سازمانی                                  25

     عوامل موثر بر تعهد عاطفی                               26
     عوامل موثر بر تعهد مستمر                               29  
     عوامل موثر بر تعهد هنجاری                              33

انواع تعهد              35

دیدگاه های نوین درباره تعهد سازمانی                        38

     دیدگاههایی در مورد کانون های تعهد سازمانی             39
     تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چند بعدی               40
     الگوهای چند بعدی  41
     سایر دیدگاهها درباره تعهد سازمانی                       41

راه کارهایی برای افزایش تعهد سازمانی                        46

رابطه میان تعهد حرفه ای و سازمانی                          47

     مفهوم تعهد حرفه ای                                    49
     دیدگاههای ناظر بر تعارض تعهد حرفه ای و سازمانی        49
     دیدگاهای ناظر بر سازگاری تعهد حرفه ای و سازمانی       51

فرایند ایجاد تعهد سازمانی                                   52

نتایج مطلوب سطوح مختلف تعهد سازمانی                    53

     تعهد سازمانی و عملکرد شغلی                            56
     تعهد سازمانی و رفتارهای مبتنی بر تابعیت سازمانی         57    
     تعهد سازمانی و ماهیت شغل                             58
     تعهد سازمانی و تاخیر کارکنان                            58
     تعهد سازمانی و غیبت کارکنان                            60
     تعهد سازمانی و ترک خدمت                              60

نتایج نامطلوب سطوح مختلف تعهد سازمانی                   63

ارائه مفهومی جدید در تعهد سازمانی                          66

تعهد به عنوان یک مفهوم دوبعدی: زمان و طبیعت              68

     زمان و تعهد: تعهد قبل از ورود در مقابل تعهد بعد از ورود به سازمان    68
     طبیعت تعهد: تعهد ابزاری در مقابل تعهد عاطفی           69
شکلهای تعهد          70 
     تمایل به تعهد: تمایلات ابزاری و هنجاری                  70
     تعهد عاطفی و ابزاری                                    72
مدل مطرح شده از توسعه تعهد سازمانی                       73
فرایند قبل از ورود (به سازمان) تعهد                          73 
توسعه تعهد سازمانی منتج شده                               75
دلایل نظری وعملی مدل                                     78
استنتاج عملی          78
ویژگی های شغلی:

نظریه های مرتبط با ویژگی های شغلی                        80

     مدل خصوصیات ویژه شغل                               80
     تئوری ویژگی های شغل                                  81
     نظریه ویژگی های ضروری شغل                          82
     الگوی ویژگی های شغلی                                 83

طراحی مجدد مشخصه های شغل                             84

ایجاد شرایط لازم جهت انگیزش درونی                        85
مشخصه ها یا ابعاد مختلف شغلی                             85
     با معنی تلقی نمودن کار                                  86
      احساس مسئولیت  89
     آگاهی از نتایج انجام کار                                  89
توان انگیزشی شغل یا  MPS                                90
عوامل و عناصر تعدیل کننده                                 91
     دانش و مهارت      92
     شدت نیاز به رشد   93
     رضایت ناشی از عوامل مربوط به زمینه شغل               95
نتایج وپیامدهای طراحی مجدد شغل                          98
     اثر بخشی کار     100
     کاهش نسبت غیبت و ترک خدمت                      100
اقدامات موثر جهت ارتقا ابعاد پنج گانه شغلی                 101  
ترکیب وظایف        102
     تشکیل واحد های طبیعی کار                           102
     برقراری ارتباط با ارباب رجوع یا مشتری                  103
     گسترش عمودی مشاغل                                103
     باز نمودن کانالهای بازخورد                             104
منابع تحقیق          107
 
 
 فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه               109
معرفی سازمان        109
روش تحقیق          110
جامعه آماری تحقیق   110
اندازه نمونه و روش نمونه گیری                             111
روش نمونه گیری     112
روش جمع آوری اطلاعات                                  113
ابزار اندازه گیری تحقیق                                    115
روایی و پایایی         115
آزمون پایایی تحقیق   117 منابع تحقیق          121
 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه                122
بررسی توصیفی اطلاعات                                   123
بررسی استنباطی اطلاعات                                  125
   فرضیه اصلی: بین ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی فرد رابطه معنی دار وجود دارد               125
   فرضیه فرعی 1: بین ویژگی های شغلی و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد              125
       بین هویت وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد                               126
       بین اهمیت وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد                              126
       بین تنوع وظیفه و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد                                127
       بین استقلال و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد                                   127
       بین دریافت بازخورد و تعهد عاطفی فرد رابطه معنی دار وجود دارد                            128
   فرضیه فرعی 2: بین ویژگی های شغلی و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد              128
       بین هویت وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد                               129
       بین اهمیت وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد                              129
       بین تنوع وظیفه و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد                                130 
       بین استقلال و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد                                   130
       بین دریافت بازخورد و تعهد مستمر فرد رابطه معنی دار وجود دارد                            131
   فرضیه فرعی 3: بین ویژگی های شغلی و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد             131
       بین هویت وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد                              132
       بین اهمیت وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد                             132
       بین تنوع وظیفه و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد                               133
       بین استقلال و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد                                  133
       بین دریافت بازخورد و تعهد هنجاری فرد رابطه معنی دار وجود دارد                           134
بررسی تاثیر جنسیت به عنوان متغییر مداخله گر بر تعهد سازمانی                                  136
بررسی تاثیر تحصیلات به عنوان متغیر مداخله گر بر تعهد سازمانی                                  138
رگرسیون و مدل سازی خطی                               140
تعین مدل رگرسیونی ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی کارکنان                                   141
بررسی صحت معادله رگرسیون                             143
 
 
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات
مقدمه                147
نتیجه گیری :
نتیجه گیری میدانی از بررسی رابطه ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی                             148
پیشنهادات:
 پیشنهاداتی به مدیران سازمان                              152 
پیشنهاداتی به سایر پژوهشگران                             155
 
پیوستها:
پرسشنامه تحقیق 
تجزیه و تحلیل کامپیوتری یافته ها
 
 
 
 
فهرست جداول
فصل دوم: ادبیات موضوع
جدول 2-1: چهار دیدگاه مختلف تعهد                        40
جدول 2-2: نتایج مثبت تعهد سازمانی                        56
جدول 2-3: نتایج منفی تعهد سازمانی                        65
جدول 2-4: مدل چهار بخشی تعهد                          66
 
فصل سوم: روش تحقیق
جدول 3-1: توزیع فراوانی سوالات پرسشنامه تحقیق حاضر    114
 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
جدول 4-1: توزیع فراوانی کارکنان بر حسب جنس           123
جدول 4-2: توزیع فراوانی کارکنان بر حسب تحصیلات       124
جدول 4-3: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد و ویژگی های شغلی                   125
جدول 4-4: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد عاطفی و ویژگی های شغلی            125
جدول 4-5: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد عاطفی و هویت وظیفه                126
جدول 4-6: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد عاطفی و اهمیت شغلی                126
جدول 4-7: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد عاطفی و تنوع مهارت                 127
جدول 4-8: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد عاطفی و استقلال شغلی               127
جدول 4-9: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد عاطفی و دریافت بازخورد              128
جدول 4-10: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد مستمر و ویژگی های شغلی          128
جدول 4-11: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد مستمر و هویت وظیفه               129
جدول 4-12: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد مستمر و اهمیت شغلی              129
جدول 4-13: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد مستمر و تنوع مهارت                130
جدول 4-14: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد مستمر و استقلال شغلی             130
جدول 4-15: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد مستمر و دریافت بازخورد            131
جدول 4-16: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد هنجاری و ویژگی های شغلی         131
جدول 4-17: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد هنجاری و هویت وظیفه              132
جدول 4-18: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد هنجاری و اهمیت شغلی             132
جدول 4-19: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد هنجاری و تنوع مهارت               133
جدول 4-20: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد هنجاری و استقلال شغلی            133
جدول 4-21: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین تعهد هنجاری و دریافت بازخورد           134
جدول 4-22: خلاصه نتایج آزمون همبستگی پیرسون        135
جدول 4-23: جدول توافقی بین جنس و ویژگی های شغلی   136
جدول4-24: نتایج آنالیز واریانس                           136
جدول 4-25: جدول توافقی بین تحصیلات و ویژگی های شغلی                                    138
جدول4-26: نتایج آنالیز واریانس                           138
جدول 4-27: نتایج متغییرهای ورودی وخروجی در  مدل رگرسیون چندگانه                        141
جدول 4-28: نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                                 142
جدول 4-29: نتایج آنالیز واریانس                           142
جدول 4-30: نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                  143
جدول 4-31: نتایج خروج قدم به قدم متغییرهای مستقل تحقیق از مدل رگرسیونی                 143
جدول 4-32: نتایج آزمون K-S  جهت بررسی نرمال بودن توزیع باقیمانده های مدل                144
جدول 4-33: نتایج آزمون استقلال جهت بررسی مستقل بودن توزیع باقیمانده های مدل             514
 
فهرست نمودار ها
 
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
نمودار 4-1: میانگین پاسخ ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی با متغییر مداخله گر جنس            137
نمودار 4-2: میانگین پاسخ ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی با متغییر مداخله گرتحصیلات          139
نمودار4-3: نمودار احتمال نرمال                            144
نمودار 4-4: نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان            145
نمودار 4-5: نمودار پراکنس مانده ها در برابر yi ها           146
 
فهرست اشکال
فصل دوم: ادبیات موضوع
شکل 2-1: مدل سه بخشی تعهد سازمانی                     34
شکل 2-2: هرم سطوح تعهد در سازمان ها                    53 
شکل 2-3: مدل مشخصه های شغلی هاکمن و الدهام          59
شکل 2-4: مدل پیشنهادی توسعه تعهد                       75
شکل 2-5: نتایج توان انگیزشی شغل بعنوان تابعی از مهارت و دانش کارکنان                         92
شکل 2-6: اثر تعدیل کنندگی شدت نیاز به رشد              94
شکل 2-7: روابط موجود بین رضایت ناشی از عوامل زمینه ای شغل و شدت نیاز به رشد               97
شکل 2-8: مدل مشخصه های شغلی هاکمن و الدهام          99
شکل 2-9: مدل کامل مشخصه های شغلی                  105
شکل 2-10: مدل مفهومی تعهد سازمانی و ویژگی های شغلی 106
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پرسشنامه سنجش رضایت شغلی هی گروپ همراه با تفسیر High Group job satisfaction questionnaire with interpretation

پرسشنامه سنجش رضایت شغلی هی گروپ همراه با تفسیر

High Group job satisfaction questionnaire with interpretation

هی گروپ پرسشنامه سنجش رضایت
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
پرسشنامه سنجش رضایت شغلی هی گروپ همراه با تفسیر

فروشنده فایل

کد کاربری 7173
کاربر

هی گروپ
پرسشنامه
سنجش رضایت

همکار گرامی

با سلام، پرسشنامه‌ای که ملاحظه می‌فرمائید------------------------------------- خواهشمندیم که با پاسخگویی دقیق، امکان شناخت بهتر فضای شرکت را فراهم نمائید تا واحد منابع انسانی بتواند برای بهبود شرایط کاری و تقویت روحیه همدلی و همکاری، اقدامات مؤثری را بکار بندد.

پیشاپیش از همکاری سازنده شما، تشکر و قدردانی می شود.

  1. لطفاً به تمام سوالات پاسخ دهید.
  2. پاسخ صحیح یا غلطی وجود ندارد. برای هر پرسش، ‌پاسخی را انتخاب نمایید که با نظر شما بیشترین انطباق را دارد.
  3. اطلاعات پرسشنامه کاملا محرمانه و بی نام می باشد.
  4. جهت تکمیل نظرسنجی حدود 20 دقیقه وقت نیاز است.
  5. دقت و صراحت شما، در پاسخ به پرسش ها موجب افزایش اعتبار این نظرسنجی می باشد.

1-لطفاً میزان تحصیلات خود را مشخص کنید؟

1)زیر دیپلم□ 2)دیپلم□ 3)فوق دیپلم□ 4)لیسانس□ 5)فوق لیسانس □ 5)دکتری □

دستورالعمل راه اندازی یک واحد احیا مستقیم Instructions for setting up a direct resuscitation unit

دستورالعمل راه اندازی یک واحد احیا مستقیم

Instructions for setting up a direct resuscitation unit

دستورالعمل راه اندازی یک واحد احیا مستقیم
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 90
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2652 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
دستورالعمل راه اندازی یک واحد احیا مستقیم

فروشنده فایل

کد کاربری 7218
کاربر

-Introduction - مقدمه

-Flow Chart Of Major Operation - فلوچارت اقدامات اصلی

Cold To Extended Idle از حالت سرد به توقف طولانی

Extended Idle To Idle توقف طولانی به توقف موقت

Idle To Operating توقف موقت به کار

Operating To Idle حالت کار به توقف موقت

Idle To Extended Idle توقف موقت به توقف طولانی

از حالت توقف طولانی به دمای محیط Extended Idle To Cold

Furnace Filling پر کردن کوره

Emptying Furnace تخلیه کوره

System Purging With Compressor پرج کردن سیستم توسط کمپرسور

System Purging Without Compressor پرج کردن سیستم بدون کمپرسور

- Detailed Start-up Procedure - جزئیات روش راه اندازی

Machinery Cooling Water System سیستم آب خنک کننده ماشینری

Instrument Air System سیستم هوای ابزار دقیق

Process Water System سیستم آب فرایند

Ejector Stack Fan فن دود کش

Main Air Blower بلوور هوای اصلی

Reformer Purging پرچ کردن ریفورمر

Auxiliary Air Blower And Auxiliary Burner فن هوای فرعی و مشعل فرعی

افزایش دمای ریفورمر Reformer Heat Up

Seal Gas System سیستم گاز خنثی

Purge Gas Compressor/Dryer پرچ گس کمپرسور- درایر

System Pressurizing فشار گیری سیستم

Process Gas Compressor پروسس گس کمپرسور

HBI/Offgrade Dust Collection System سیستم غبارگیر کوره

Day Bin Dust Collection System سیستم غبار گیر دی بین

Oxide Material Handling System سیستم حمل مواد گندله

Product Material Handling System سیستم حمل مواد محصول

PDC Wiper Bar And Burden Feeder PDC کلوخه شکن و وایپر بار

Main Burner مشعل اصلی

Initiate Process Gas Flow شروع جریان گاز فرایند

Process Natural Gas AdditionOxide Start فرایند تزریق گاز طبیعی کوره با گندله

Process Natural Gas Addition Met Start فرایند تزریق گاز طبیعی کوره با اسفنجی

Process Natural Gas Addition To Furnace تزریق گاز طبیعی به کوره

- Field Operational Practices - شیوه های عملیاتی میدانی

Furnace کوره

Metallization Control کنترل متالیزاسیونA

Carbon Control کنترل کربنB

Gas Distribution توزیع گازC

Bridging Detection And Correction تشخیص و اصلاح پل زدگی هاD

Clustering کلوخه شدنE

Burden Feeder Operation عملکرد کلوخه شکنF

Gاز دست دادن آب بندی بالا و پایین Loss Of Top/Bottom Seal

Routine Inspection Procedure روش های بازرسی روزانه – کورهH

Reformer ریفورمر

Catalyst Protection محافظت کاتالیستA

Routine Inspection Procedure روش های های بازرسی روزانه – ریفورمرB

PROCESS AND EQUIPMENT فرایند و تجهیزات

Data Collection جمع آوری اطلاعاتA

Laboratory Data اطلاعات آزمایشگاهیB

Daily Operating Instructions دستوالعمل های روزانهC

Repair/Maintenance Procedure شیوه تعمیرات و نگهداری فرایندD

Routine Inspection Procedure روش بازرسی روزانه فرایندE

Refractory Dry-Out Procedure شیوه خشک نمودن نسوز

- Trouble Shooting - بر طرف کردن مشکلات

- Process Safety - ایمنی فرایند

Objective اهداف ایمنی

Process Safety Procedure اقدامات ایمنی فرایند

Reformer ریفورمرA

Isolating Defective Tube ایزوله کردن تیوب های معیوب

Replacement Of Reformer Tube جایگزین نمودن تیوب ریفورمر

Replacement Of Reformer Tube Hose جایگزینی شیلنگ فلکسیبل تیوب ریفورمر

Shaft Furnace کوره احیاB

Maintaining Furnace Pressure حفظ فشار کوره

از دست دادن آب بندی پایین کوره Loss Of Bottom Seal

از دست دادن آب بندی بالای کوره Loss Of Top Seal

Cنشتی های گاز Gas Leak

Compressor Replacement Or Isolation جداسازی یا تعویض کمپرسورD

Entering Closed Vessel وارد شدن به مخزن بستهE

Power Failure قطع برقF

توصیه هایی در رابطه با روش های ایمنی